Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 1: De heenreis - bagage zoek (2x)

Vroeg uit de veren vanochtend (04.00) om samen met Ans en Rien de trein te nemen naar Schiphol. Bedankt nog voor de hulp met de ca. 150kg bagage! Uiteindelijk om 09:40 op het vliegtuig gestapt naar Londen en na een tussenstop van ruim 3 uur doorgevlogen naar Calgary waar we om 15.00 lokale tijd landden (8 uur vroeger). Floor had wat moeite met de luchtzakken in de laatste 10 minuten (het begon bijna op een achtbaan te lijken) en werd meer dan bleek om haar neus... Maar verder hebben Linde en Floor zich uitstekend gehouden deze dag!

Op Calgary Airport werden we weer herenigd met onze rugdrager die ze in Londen per ongeluk gelijk doorgestuurd hadden naar Calgary. Daar kwamen we ook pas achter nadat we Heathrow 2x te voet doorkruist hadden. Omdat we bij het ophalen van de bagage in Calgary natuurlijk vooral gefocust waren op onze zoekgeraakte rugdrager, vergaten we onze andere rugzak (naast de 5 plunjebalen!). Daar kwamen we in het hotel pas weer achter, dus weer een retourtje Calgary Airport. Gelukkig was Marijn in een ½ uur op en neer en was ook deze rugzak weer terecht.

Gelijk Cruise Canada gebeld hoe laat we de camper op kunnen halen morgen. Al om 10.00 zijn we welkom. Het is duidelijk nog geen hoogseizoen. Dat bleek ook wel uit de temperatuur: 6 graden. Het lijkt nu lente te worden hier, maar veel meren zijn nog dichtgevroren en her en der licht nog sneeuw langs de weg. Vorige week had het hier ook nog gesneeuwd, terwijl het 4 weken terug nog 25 graden was.

's Avonds (Nederlandse tijd 02.00) nog even iets gegeten, maar eigenlijk kregen we nauwelijks iets door onze keel. Linde viel letterlijk in slaap in het restaurant.

Zo, de vakantie is begonnen!