Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 102: De Klondike Highway

We zijn de dag weer begonnen met ons nieuwe lijflied ‘Vlieg met me mee naar de regenboog'. Floor wordt elke keer wel heel erg actief als ze het liedje hoort, maar wel gezellig. Bedankt Velzen5.

Vandaag hebben we de Tombstone Mountains en Dempster Highway heelhuids achter ons gelaten en zijn we de weg naar het Zuiden ingeslagen. Via de North Klondike Highway hopen we over twee dagen in de buurt van Whitehorse aan te komen.

Aan de hand van ‘Yukon's Wildlife Viewing Guide' probeerden we nog wat leuke pauzeplekjes te zoeken ipv alleen maar kilometers te maken. Maar omdat we nu wat later in het seizoen zitten, is er niet zoveel meer te zien. Onderweg zag Inge nog wel onze derde Lynx van de vakantie. Toen Inge ‘Lyyyyynx!!!!!' riep, ging Marijn vol in de remmen en maakte met aangetrokken handrem 180 graden rechtsomkeert, maar helaas was de kat met de pluimoren al gevlogen. Tja, de één moet op de weg letten en de ander is aangenomen om wild te spotten.

Ook op deze weg kregen we toch weer regelmatig gravel voor onze kiezen en gedroegen we ons bijna als de locals hier. Voorheen vonden we dat ze als maniakken over die wegen raasden, maar nu gedragen we ons net zo. Behalve dan, dat wij wel inhouden voor tegenliggers om ieders voorruit heel te laten.