Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 3: Sneeuwwandelen

De dag begint in de vrieskou, maar het is strak blauw en na een ½ uur laten we de drukte van Calgary achter ons. Mooi rit vandaag richting Yoho NP en op de eerste stop konden Floor en Linde al sneeuwballen gooien.

Aangekomen bij de (zeer eenvoudige) camping, werd net de poort voor ons opengedaan door de parkrangers. De camping gaat vandaag open en we zijn de eerste en enige gasten.

Eerst nog even door naar Emerald Lake voor een wandeling langs het prachtige turkooizen meer. Maar vandaag is het meer nog volledig dichtgevroren en ligt het pad nog onder de sneeuw. Geeft niet want we hebben niet voor niks onze sneeuwschoenen meegenomen. Floor staat vandaag voor het eerst op sneeuwschoenen en ze vindt het prachtig, maar ook vermoeiend.

De stemming is weer opperbest na zo'n prachtige dag!

P.S. Onze koelkast is een beetje van slag. Zelfs op de laagste stand bevriest alles (zelfs de eieren!). Wij nemen de waarschuwing dat je de koelkast niet te veel open moet doen, omdat hij het anders niet kan bolwerken, dan ook met een korreltje zout.
En ook de van thuis meegenomen montagekit kwam goed van pas om wat onderdelen van de camper vast te zetten. Verder bevalt de camper prima hoor.