Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 4: 'Wild' op de snelweg

De treinen van de Pacific Canadian Railway denderen ook vandaag regelmatig langs de berghellingen (2 locomotieven voor, eentje in het midden en eentje achteraan, en heel veel goederenwagons ertussen).

Vroeg de weg op richting Glacier NP en ontbijten bij het visitor center. Stralend weer, maar steenkoud 's ochtends vroeg. Ook nog wild gezien onderweg (o.a. rendieren op de weg). Helaas waren alle korte trails nog gesloten (sneeuw en lawinegevaar).

Dus door naar Mount Revelstoke NP en tijdig de doordenderende vrachtauto's voorbij laten. De skunk cabbage trail die we daar gepland hadden was ook gesloten. Tenminste, de weg was afgezet en er hing een bordje ‘closed'. Marijn had al besloten zich hier niets van aan te trekken (het begin van het pad zag er immers best begaanbaar uit), maar Inge twijfelde nog. Komt er gelukkig net een park ranger aan die aangeeft dat het bordje ‘closed' zoveel betekent als: ‘De sanitaire voorzieningen zijn nog niet open, maar wandelen mag best'. Leuke wandeling over ‘plankenpaadjes'.

Daarna door naar het stadje Revelstoke (o.a. een fatsoenlijke braadpan kopen) en een camping opgezocht. Inmiddels was de temperatuur opgelopen tot dik 20 0C. Vanaf de camping nog even naar een beverburcht gelopen en gelukkig ook een bever van heel dichtbij gespot.

Pim, Colinda & kids

Hoi Inge, Marijn & kids,
Heel bijzonder zo volop in de sneeuw terwijl hier de lente toch al aardig op dreef is. Zo te lezen hebben jullie het dit keer wat beter getroffen met de camper, kunnen jullie het 's nachts ook nog wel warm houden? Ben erg benieuwd naar de (vele) foto's die Marijn ongetwijfeld aan het schieten is. Na het lezen van deze eerste berichten kriebelt het wel weer enorm om zelf weer op pad te gaan. Gelukkig hebben we afgelopen week weer even kunnen genieten van die heerlijke vrijheid van het reizen met de camper. Nogmaals een mooie reis voor jullie en we kijken uit naar de verhalen op de site. Groetjes van Velsen5.

LenFBlenderman@hetnet.nl

Wat leuk, om jullie reis zo een beetje mee te maken, ik had wel als verstekelinge mee willen gaan, maar ja, niet alles is mogelijk. Veel reisplezier, tot het volgende bericht. Groetjes Loes en Freek