Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 5: Water en vuur

Vandaag in de regen opgebroken en richting Nakusp gereden. Inge spotte de eerste beer langs de weg. Onderweg een poging gewaagd twee (nog niet commerciële) hot springs te bezoeken bij Upper Arrow Lake. Bij de eerste zijn we halverwege omgedraaid omdat de camper uit elkaar dreigde te vallen op het hobbelige bospad. Eigenwijs als hij is, maakte Marijn zichzelf wijs dat het tweede bospad wel beter zou zijn. Met stug volhouden kwam hij een eind, maar ook hier moest hij halverwege toegeven dat de camper (en Linde) dit niet zou overleven.

Dan toch maar naar de commerciële hot spring in Nakusp (gerund door een Nederlander). Lekker dobberen en uitweken in de hete baden. 's Middags een wandeling gemaakt naar de bron van de bron, via een bruggetje dat om veiligheidsredenen afgesloten was, maar volgens de eigenaar nog wel te vertrouwen was. Ook hier veel sneeuw op het bospaadje, maar Linde en Floor vonden het prachtig. Uiteindelijk kwamen we dan op de plek waar het hete water voor de Nakusp Hot Spring uit de berghelling kwam.

Na het eten (worstjes boven ons eerste kampvuur geroosterd) nog maar een keer in het warme water gelegen om het af te leren.