Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 6: Lange rijdag

Voor de eerste keer uitgeslapen vanochtend (08.00). Het begint bijna op vakantie te lijken.

Eerst een leuk wandelingetje door een donker oerbos langs Box Lake gemaakt, waar de antieke drijvende aanlegsteiger het gewicht van 4 personen niet aankon: Inge kreeg natte voeten. Daarmee kwam de stand op 1:1. Marijn zakte eerder met zijn sneeuwschoenen door het dunne ijs op Emerald Lake.

Bij Box Lake hoorde we trouwens van een praatgrage Canadees van de aanslag op Koninginnedag. Net dus even op YouTube naar de beelden gekeken...

Verder een lange rijdag vandaag door cederbossen. De binnendoor route schoot niet echt op, maar was wel erg mooi. Zo zagen we een beverburcht vlak naast de weg in een moerasgebied dat nog grotendeels in de sneeuw lag. Natuurlijk weer een paar ‘bevertakken' uit de beverdam getrokken (voor thuis).

Wat ons opvalt, is dat we in dit dichtbevolkte gebied (voor Canadese begrippen dan) vrijwel niemand tegenkomen op de (snel)weg.

Inmiddels lijkt ook hier de lente aan te breken, ondanks de sneeuw die we nog veel tegenkomen onderweg. Morgenochtend proberen we vroeg (06.00) het Kalamalka Lake Provincial Park in te gaan en hopen wat wild te spotten.

Winfried en de rest

Hallo allemaal,

Heel leuk om het zo te volgen. Net even kort voorgelezen voor pa.

hallo linde vond je die bever mooi?
vond je het leuk in het vliegtuig?
vind je het daar leuk?
nog veel plezier.