Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 7: Bloesemtocht

Vandaag waren we voor het ontbijt al aan de wandel in het Kalamalka Lake Provincial Park. Eindelijk zagen we ook wat bloemen in bloei. Nu staat deze streek van Canada er ook om bekend de warmste van het land te zijn. Het gehoopte wild bleef beperkt tot een enkele marmot. Maar toen we weer terug waren kwam een parkranger ons waarschuwen toch vooral op te letten op de giftige ratelslangen die zomaar op het pad kunnen liggen. En ook beren zouden we in deze periode hier tegen kunnen komen... Niet dus.

Na een korte rit kwamen we aan in Kelowna, een stad van 100.000 inwoners. De eerste grote stad weer na Calgary. Even wennen na al die kleine en vooral rustige dorpjes die we eerder doorkruist hadden.

In Kelowna staan we nu op het splinternieuwe Apple Orchard RV Park met maar liefst 10 plekken. Tegen de verwachting in was dit gelijk de duurste tot nu toe (41 CAD) en dan ook nog eens geen appelboom in de bloesem.

Ans & Rien

Hebben nu al genoten van de reisverhalen met bijbehorende foto's.
Fijn dat jullie zo genieten.
Knuffel voor Linde en Floor.
Voordat wij volgende week aan onze reis beginnen laten we nog wat van ons horen.

Anja, Erwin, Femke en Inge

Hi canadians,
how are you? Ook wij zijn net terug van een vakantie. Ook bij ons konden we in een aantal gevallen niet verder gaan vanwege de sneeuw, waren de liften dicht omdat het te hard waaide. maar helaas was dat Zuid Duitsland. Verschil moet er zijn he. :-) Fijn om te lezen dat jullie je draai hebben gevonden en dat de camper goed bevalt. Ik heb er mijn oude winnetoe en old shatterhand boeken (hele oude boeke) er op nageslagen wat zij deden wanneer ze een beer tegenkwamen. Er waren twee opties. 1 neersteken met een mes, voor de echte bikkels. en de 2e was hard wegrennen. Dat deden ze in die tijd al. Ik zou voor de laatste optie gaan. Veel plezier. Ik blijf jullie verhalen lezen.