Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 8: Theepotje

Vanochtend begonnen met een wandeling over de Mission Creek Greenway: aardige wandeling. Op ongevraagd advies van Don, die voor de parkservice werkt, nog even naar het ‘Environment Education Centre for the Okanagan at Mission Creek Regional Park' gegaan. Een hele mondvol voor een klein bezoekerscentrumpje, maar best leuk voor de kinderen.

De Canadezen die wij tegenkomen, of die we niet kunnen ontwijken, zijn trouwens erg vriendelijk en behulpzaam. Elke keer weer moeten we vertellen waar we vandaan komen en wat we gaan doen. Soms zijn zij dan ook in Nederland geweest of sterker nog, ze zijn gewoon Nederlands van oorsprong. Zo bleef de uitbater/eigenaar van Nakusp Hot Spring (3 dagen geleden) steeds maar Duits tegen ons praten. Toen ik hem vertelde dat we geen Duitsers zijn maar Nederlanders, bleek hij dus ook Nederlander te zijn en hier sinds 1973 te werken en wonen.

Verder schaffen we steeds meer huishoudelijke zaken aan die het leven in de camper nog comfortabeler gaan maken. Na een braadpan (de meegeleverde was echt hopeloos) en ovenwanten, hebben we nu een lief theepotje in een rood jasje gekocht. Kom na de vakantie maar een kopje thee drinken bij ons.

Op de camping hier aan het Okanagan Lake zitten een paar half tamme marmotten en mooie inheemse vogels. Sorry Henri, ik heb (nog) geen Canadees vogelboek. De juiste namen weet ik voor thuiskomst en anders kom ik wel bij jou langs.

De eerste 1.000km zitten er trouwens op. Nog 13.000 te gaan.