Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 11: Camper gerepareerd?

Vandaag stond in het teken van de camperreparaties, maar we zijn eerst terug in de tijd gegaan in Fort Langley, één van de oudste handelsposten in Noord-Amerika. Aanvankelijk ontstaan tbv de handel in kostbare beverpelzen met de oorspronkelijke bewoners (indianen, die ook hier Aboriginals genoemd worden). Maar na de eerste goudvondsten kwam hier een eind aan. En net als hen, heeft Linde vanochtend ook goud gevonden!

Daarna naar Cruise Canada om de camper in de zomerstand te laten zetten. We kunnen nu eindelijk naar het toilet (en handen wassen, douchen) in de camper! Ons alternatieve toilet, inmiddels ‘de plaspan' genoemd, kan weer voor zijn oorspronkelijke doel gebruikt worden. Ook de lekkage aan het dak is verholpen (zegt men...), nieuw bed gevraagd en gekregen want de andere was nog nat en muf, plus wat kleinere reparaties. De koelkast is van boven tot onder doorgelicht door Canada's beste camper-koelkast-specialist (zegt men...), maar er schijnt een onderdeel kapot te zijn dat niet zomaar vervangen kan worden. We moeten de koelkast dus met beleid aan en uit zetten om niet alles te laten bevriezen (zie dag 3). De voorruit die er net voor ons vertrek nieuw in is gezet lekt, maar dat zouden we door een Carglass na moeten laten kijken. Misschien doen we dat later nog een keer, maar nu niet.

Ach, uit eerdere ervaringen weten we dat dit er bij schijnt te horen, dus ondanks een middagje de tijd uitzitten bij Cruise Canada kan dit de pret niet drukken. Hadden Linde en Floor eindelijk uitgebreid te tijd om lekker te knutselen en te tekenen en hebben wij van de gelegenheid gebruik gemaakt om ‘De Kolonisten van Catan - het dobbelspel' te spelen (gekregen van de collega's van Inge).

Frans, Jose, Kirsten en Ingmar

Hallo Marijn, Inge, Linde en Floor

Leuk om jullie verhalen te lezen! Het klinkt allemaal erg leuk. Wij zijn inmiddels weer terug in de Gorbatsjovstraat en hebben het erg leuk gehad in California. Wel iets luxer dan jullie (alhoewel geen waterbedden :-) ) denk ik. En het was een stuk warmer, minimaal 20 graden en maximaal 45 in de Death Valley. We blijven jullie volgen.

Groetjes!

P.S. De tomatenplantjes zien er al goed uit. We gaan morgen eens kijken of er al geknipt moet worden!