Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 13: Paarse zeesterren

De campingeigenaar was gisteravond en vanochtend niet te vinden, maar omdat we de code van de slagboom nog hadden van de dag ervoor, zijn we maar gewoon gaan staan. Het geld hebben we in de brievenbus gedaan. Eerlijk hè.

Om 9.00 de veerboot van Tsawwassen (Vancouver) naar Swartz Bay (Vancouver Island) genomen (1½ uur) en daarna direct de veerboot naar Fulford Harbour op Salt Spring Island (½ uur). We hadden geluk bij de tweede omdat de auto's al op de boot reden. Wij werden zo langs de hele rij gedirigeerd. Anders hadden we 2 uur moeten wachten.

Op grote afstand hebben we een stuk of 5 Killer Whales (Orca's) gezien. Nou ja gezien, we zagen een paar vage vinnen uit het water omhoog steken.

Daarna doorgereden naar Ruckle Provincial Park en één van de acht RV-plekken bemachtigd (RV=camper). Daarna een klein wandelingetje langs de kust gemaakt, waar we de paarse zeesterren uit het Vancouver Aquarium in het echt zagen. Ook de rivierotters lieten zich uitgebreid bewonderen. Linde ging nog bijna op een (echte!) slang staan en 4 hertjes gedroegen zich alsof ze in een hertenkamp zijn. Vanaf een meter of 5 lieten ze zich uitgebreid aanschouwen. Samen met de zeehond, Wild Turkey, Bald Eagle en Pileated Woodpecker was er dus veel wild te bewonderen.

Het weer begon vanochtend met druilerige regen en een laaghangend gesloten wolkendek, maar later op de middag trok het helemaal open. En nu maar hopen dat het zo blijft, want morgen gaan we met Lo Camps (die ons geholpen heeft met de route in Canada en Alaska) kajakken voor de kust.