Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 15: Parkeerbon

Vanochtend de boot genomen naar Vancouver Island vanwaar we nog een laatste blik konden werpen op ons kajakeilandje. En wat hebben we toch een geluk gehad met het weer gisteren! Vandaag is het koud en nat.

Op de boot kwamen we nog een Nederlands stel tegen dat sinds 2 maanden op Salt Spring Island woont. Zij zijn aangestoken door Lo en hebben uiteindelijk de stap gewaagd om hier te gaan wonen. En via Lo hadden zij weer van ons gehoord. Nou, wie weet...

Bij aankomst in Victoria hebben we het Royal BC Museum bezocht. Veel over de indianencultuur en mooie -kunst, waaronder veel totempalen.

Bij terugkomst bij de camper gingen we eerst nog even lunchen en prompt stopte er een parkeerwachter op z'n scootertje voor onze camper die enthousiast begon te schrijven. We waren immers over de 3½ uur gratis parkeertijd heen en hij had ons 4½ uur geleden ook al gespot. Maar gelukkig was hij de vervelendste niet. Hij zag dat we helemaal uit Ontario kwamen (tenminste, dat staat op ons nummerbord), dus kregen we slechts een ‘Parking Infraction Warning' ipv een Ticket. Oef, dat scheelt CAD 150,- (€100,-).

Ook maar alvast de veerboot naar de States gereserveerd voor zaterdag, want ze hadden nog maar één plekje voor ‘grote' campers. Hier op de camping werden we door een 57 jaar geleden geëmigreerde Nederlander gewaarschuwd voor de - voorzichtig uitgedrukt - niet zo aardige Amerikanen. Dat doet zo ongeveer elke Canadees. Sinds Amerika Irak is binnengevallen en Canada daar niet aan meedeed, zijn de verhoudingen tussen die twee wat verstoord. We zijn benieuwd wat we in Amerika over de Canadezen horen.