Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 16: Op het gemak

We zijn vanochtend begonnen in East Sooke Park waar we een wandelingetje langs het strand hebben gemaakt. Hier hebben we de voor Canadese begrippen bijzondere Geat Blue Heron gezien. Een grote vogel die wij beter kennen als de blauwe reiger. Linde en Floor vermaken zich prima op het strand en brengen alle weetjes van Lo Camps gelijk in de praktijk.

Daarna door naar Ayum Creek Waterfront CRD Reserve Park, ‘a birdwatchers paradise'. Nou, op wat meeuwen en een plastic vogel na, was er weinig vogel te bekennen. Wel moesten we een beekje doorwaden, dus avontuur genoeg. En ook hier schelpen, dus de dametjes hadden het naar hun zin.

Tenslotte doorgereden naar French Beach Provincial Park aan de Juan de Fuca Strait (de zeestraat die Vancouver Island en de Verenigde Staten scheidt), waar we op een paar honderd meter van het strand met de camper staan op een leuke Provincial Park camping. Weinig faciliteiten (alleen pit toilets), maar we staan wel midden in het regenwoud tussen de woudreuzen. Na het eten nogmaals een strandwandelingetje gemaakt en we hebben de dag afgesloten met een kampvuurtje.