Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 17: Mystic Beach

Via modderpaden, plankenpaadjes, gladde boomwortels, een hangbrug en tredes uitgehakt in een enorme omgevallen boom zijn we door het regenwoud van China Beach Provincial Park naar Mystic Beach gelopen: een mooi donkergrijs zandstrand met een 15 meter hoge waterval die van de rots direct op het strand valt met links en rechts enkele ondiepe uitgesleten grotten en een net zo hoge schommel die daar ooit is opgehangen.

Na 2 uur op het strand toch maar de terugweg aanvaard, nadat we door een Canadese nog gecomplimenteerd werden met die ‘adorable kids' van ons. Ja, zolang ze op het strand kunnen spelen wel...

Bijna terug bij de camper kwamen we een stel tegen dat het plan had opgevat om op het strand van Mystic Beach te overnachten dit weekend. Er stonden al twee tentjes en we kwamen meerdere mensen tegen die dezelfde plannen hadden, waarvan één zelfs met een enorme koelbox. Het bier moet immers koud blijven. Maar dit stel was nog meer van plan. Behalve de rugzakken hadden ze een kruiwagen afgeladen vol met van alles en nog wat. We wensten ze nog succes met hun wel erg ambitieuze plan. Binnen een half uur waren ze daar ook zelf achtergekomen, want toen stonden ze alweer op de parkeerplaats. En even later zat alles weer in de auto en waren ze weg. Einde romantisch weekend op het strand bij de ondergaande zon...

De eerste 2½ week Canada zijn ons prima bevallen. Morgen gaan we op weg naar de Verenigde Staten.

Charissa.

Hoi hoi!
Als ik jullie verhalen lees denk ik alleen WOW! en GENIETEN!
Blijf genieten van deze prachtige reis en elkaar, dan blijf ik van jullie verhalen en foto's genieten (leuke theepot trouwens!)
Groetjes! Charissa.

Frans Buurman

Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel herinneringen van de reis die José en ik in 1996 in Canada gemaakt hebben komen boven. Mistic Beach en de tropische regenwoud foto's deed me denken aan Olympia schiereiland aan de westkus van de staat washington (ten westen van Seattle. Maar als jullie nu naar de VS gaan komen jullie hier zeker aan.
Mocht je ook bij Mount St Helen (vulkaan die eind jaren 80 ontploft is) komen vergeet dan niet in de Apecaves te wandelen!

veel plezier en geniet!

PS Amerikanen zijn erg aardig (hebben wij onlangs ontdekt).

PS2 Ook groeten van José, Kirsten en Ingmar

Winfried, Muriel, Stijn, Jasper en Mirte

Hallo Marijn,

Van harte proficiat met je verjaardag. Veel plezier!

Winfried, Muriel, Stijn, Jasper en Mirte

Jorinda (en Bas)

Hallo allevier,
Leuk om zo mee te lezen met jullie reis.

Aan Marijn: gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes uit Reeuwijk

petra en ruud

marijn van harte gefeliciteerd ook namens je schoonpapa/mama vanuit roskilde te denemarken

blijf van die leuke verhaaltjes schrijven en een knuffel van de poesjes voor de meissies

Huib en Ingrid

Marijn gefeliciteerd met je verjaardag!
De foto's zien er goed uit en de verhalen zijn erg leuk om te lezen. Nog een fijne dag.

Groetjes ook aan de kinderen en Inge.

Caroline Regeer

Hoi Marijn, Inge, Linde en Floor,
Ik lees jullie verhalen mee hoor!, en via de foto's krijg ik een aardig idee van het landschap, de temperatuur en jullie activiteiten. Hartstikke leuk!
Vooral de foto met "waterval en dochter" vind ik fantastisch. Nog heel veel plezier!
Groetjes van Caroline