Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 18: Sid deel 2

Om 8.30 stonden we klaar voor de ferry naar Port Angeles (USA). Al het fruit, vlees en zuivelproducten dat we nog hadden, moesten we weggooien. Dat scheelt weer lastige gesprekken bij de douane. Bij de douane troffen we een aardige dame, maar ze had wel erg veel weg van Sid. Zij was nl. ook enorm traaaaag: 20 minuten had ze nodig voor de (al ingevulde) green card, vingerafdrukken en digitale foto. De man naast haar handelde 5x zoveel mensen af in dezelfde tijd (maar was dan ook niet in voor een gezellig gesprek).

De overtocht duurde 1½ uur over het spiegelgladde water van de Juan de Fuca Strait. Maar helaas, geen walvissen of ander wild gezien. Wel een aardig uitzicht op de besneeuwde bergen van het Olympic National Park.

Bij aankomst eerst naar het bezoekerscentrum van het park voor de nodige informatie en naar de supermarkt om de voorraden weer op peil te brengen. Bij het opruimen van de boodschappen breekt de sleutel af in het slot van het grote opbergluik van de camper (waar de helft van onze spullen in zit). Gelukkig was het slot al open, anders hadden we weer een uitdaging gehad. Maar goed, dit lossen we de komende week wel op.

We staan nu op een natuurcamping midden in het bos waar een prachtige step-achtbaan is voor Linde en Floor, een vuurtje voor Marijn en Inge aan de afwas (iedereen blij...).