Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 20: When it rains, think of us

When it rains, think of us

Een grauwe dag vandaag, maar toch van alles kunnen doen en mooie dingen gezien.

Eigenlijk per ongeluk kwamen we eerst bij La Push uit, een indianendorpje aan de kust van de Pacific Ocean (klinkt romantischer dan het is). Daar zwommen in het haventje een aantal zeeleeuwen rond die gevoerd werden door de plaatselijke vissers. De bijvangst die ze blijkbaar niet konden gebruiken (het leken van een afstandje jonge haaien van ruim een meter) werd het water in gegooid en daar verslonden door de zeeleeuwen. De restjes waren voor de meeuwen. Leuk om naar te kijken.

Daarna de geplande wandeling naar en over het strand van Second Beach. Het werd net eb, waardoor we mooi bij de getijdepoeltjes konden komen. Daar vonden we weer zeesterren in allerlei kleuren en ook erg veel zee-anemonen. Erg mooi in het kristalheldere water. Na de lessen van Lo Camps vallen ons ineens veel meer dingen op wat het nog interessanter maakt.

's Middags weer landinwaarts naar Hoh Rain Forest (nog steeds in Olympic NP), waar we langs de weg in het park een dozijn Roosevelt Elken (grote herten) zagen. Bang waren ze niet, maar door het struikgewas was het lastig om een goede foto te maken. Dit park staat bekend om de enorme hoeveelheid mos die sierlijk in de bomen hangt. Het ziet er erg sprookjesachtig uit. Linde zag dan ook allerlei dieren in de met mos begroeide takken en boomstronken. Toen we bijna terug waren bij de camper liep er nog een Elk over het pad. Ook deze liet zich rustig bewonderen en nam de eenvoudigste route over het beekje: de voetgangersbrug.

Helemaal droog hebben we het hier niet gehouden, maar wat wil je ook. Regen is hier eerder regel dan uitzondering. Dat verklaart wellicht ook de spreuk de we onderweg zagen op het Hard Rain Cafe: ‘When it rains, think of us'.