Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 21: Route ingekort

Een regen-/rijdag vandaag naar Mount Rainier. Normaal torent hij hoog boven alles uit in het Nationaal Park, maar vandaag krijgen we daar niets van te zien. Eergisteren, op een prachtig heldere dag vanuit Olympic NP, zagen we hem echter wel heel duidelijk. En dat op 180km afstand! Helaas, geen foto gemaakt toen, want het leek niet zo bijzonder. Maar het weer zou vanaf morgen beter worden, dus dan kunnen we toch nog een paar wandelingetjes maken.

De camping die we op het oog hadden in het park was helaas gesloten, daar ligt nog ruim een meter sneeuw. En dat terwijl hij eigenlijk komend weekend op Memorial Day open hoort te zijn. Ook de meeste wegen in het park zijn nog dicht vanwege de sneeuw, maar de weg naar het bezoekerscentrum is open, al sneeuwt het daar op dit moment.

We hebben de camper nu bij de Gateway Inn 250m voor de parkingang geparkeerd. Hier hebben ze internet, zodat we jullie weer kunnen informeren.

We hebben overigens besloten de geplande route door Amerika wat in te korten. Ook al is het rijden geen probleem, we zijn bang dat er voor het vervolg van de weken in Amerika minder tijd overblijft voor de parken en om lekker buiten bezig te zijn wat we ook belangrijk vinden. We slaan daarom de kustroute over, we hebben immers al veel kust gezien, en laten Crater Lake NP links (eigenlijk rechts) liggen. We steken eerder door naar Grand Teton NP en Yellowstone NP. Grofweg zal dat zo'n 1.000km schelen.

juf Veronica

Oeioei, zijn jullie al weer zo lang weg?!
Wat gaat de tijd toch vlug.
Ik zal tijdens mijn vrije dagen eens even bij gaan lezen.
Volgens mij hebben jullie het fantastisch?! Doe maar veel fijne en mooie ervaringen op!
Groetjes van de juf!

jannie

Ha Inge en fam,
Ik geniet erg van julie reisverhalen! Krijg daardoor ook ongelooflijk veel zin om Canada eens te gaan verkennen! Wat een prachtige natuur!! Ik hoop dat jullie binnenkort ook wat zon te zien krijgen, dat maakt het nog mooier!
Veel plezier, Jannie