Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 26: Druk Memorial Weekend

Vandaag begonnen aan de lange route naar Yellowstone (en Grand Teton). We nemen niet de kortste of snelste weg en rijden ook niet al te veel kilometers op een dag, maar proberen wat kleinere bezienswaardigheden en scenic routes aan elkaar te rijgen. Zo reden we door het Columbia River Gorge National Scenic Area over een mooie weg met enkele imposante watervallen. Zo ook de Multnomah Falls (165m hoog), waar net een bruiloft aan de gang was. Jammer, ze waren ons net voor. Volgende keer beter...

Smal was de weg vaak wel en vanwege het Memorial Weekend (met mooi weer) was bij de bezienswaardigheden vrijwel geen parkeerplek meer te vinden. Marijn liet zien erg handig te zijn met de camper, want hij manoeuvreerde hem moeiteloos overal tussendoor en in de kleinste gaatjes.

Onderweg in Vancouver (niet die in Canada) hebben we ook gelijk een 2e contactsleutel voor de camper bij laten maken. Je krijgt er altijd maar eentje mee en als je die kwijtraakt, zit je zo enkele dagen vast, en als je pech hebt ook nog eens buiten de camper! In dezelfde hardware store ook een nieuw slot voor het grote opbergluik gekocht en erin gezet. Nu kan het openhaardhout (en andere minder belangrijke zaken) weer achter slot en grendel opgeborgen worden.

En weer hadden we geluk op de camping: het één na laatste plekje was voor ons. En ook nog eens goedkoop openhaardhout, een kruiwagen vol voor maar USD 5.