Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 27: Alweer geen bon

De groen beboste bergen van de Cascade Range lieten we vanochtend achter ons en vervolgden onze weg door warme dorre struik- en boomloze heuvels met hier en daar een vervallen boerderij. Een plaatsnaam als Bakeoven zegt genoeg. Hier wil je geen panne krijgen. 's Middags kwamen we uiteindelijk weer in het groen van het Umatilla National Forest net voor de Blue Mountains. Gelijk de eerste camping opgezocht, wat ook nog een mooie natuurlijke camping was en waar we speklapjes boven het kampvuur hebben geroosterd.

Eerder op de dag hadden we al weer de derde wasbeer gezien. Ja, ook deze was platgereden net als de andere twee. Turkey Vultures (Kalkoengieren), 4 stuks, waren zich tegoed aan het doen aan datgene wat over was van de wasbeer. Althans, zij wachtten geduldig op het naastgelegen spoor of cirkelden rond tot het moment dat er even geen auto's voorbij raasden.

Dus vond Marijn dat hij ook maar het spoortalud langs de snelweg op moest klimmen. De plaatselijke sheriff vond dat niet zo'n goed idee. Marijn verontschuldigde zich nog met: ‘De trein was net voorbij', maar ook dan was het nog steeds verboden zei de sheriff. Gelukkig ontsnapten we voor de tweede keer aan een bon. Ach, misschien hebben we al een speeding ticket te pakken. Dan hebben we toch nog iets voor het plakboek.