Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 28: It ain’t much, but it keeps you out of trouble

Mooie natuur onderweg, wat hertjes langs de weg, enkele aardige basalt formaties, maar weinig hoogtepunten. Of raken we verwend?

's Ochtends eerst de stop bij een wasserette in het in-the-middle-of-nowhere Ukiah. In het dorp was niets te beleven. De eigenaar van de wasserette annex tankstation annex van-alles-wat-winkel had zelf wat ‘blikvangers' in elkaar geknutseld en langs de weg en voor zijn winkeltje geposteerd. Ze waren gemaakt van allerlei auto-onderdelen, wat op zich wel grappig was, maar het gaf het geheel een nog rommeliger aanblik. In de winkel verontschuldigde hij zich voor het beperkte assortiment: ‘It ain't much, but it keeps you out of trouble.'

Met alle kleding weer fris en schoon gingen we op weg naar de Lehman Hot Springs. We hadden eigenlijk een andere hot springs op het oog, maar de campinghost adviseerde ons deze. Nadat het navigatiesysteem ons eerst letterlijk het bos in stuurde, kwamen we er in tweede instantie toch bij uit. Drie baden oplopend in temperatuur en een normaal zwembad. Lekker even badderen, dachten we. Helaas, vandaag gesloten en de 3 hete baden stonden leeg en werden schoongemaakt. Dat viel met name Linde en Floor tegen.

's Middags hebben we op tijd een natuurcampinkje (8 plekken) opgezocht. De goedkoopste tot nu: $6. Linde en Floor, die aanvankelijk bang waren voor de hond van de buren, hadden hun grootste angst overwonnen en waren leuk met de hond aan het spelen.