Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 30: Nu wel warm water in de bron

Toch maar eens gebeld naar Traveller's Assistance van Cruise voor de koelkast, want in deze hitte (28 graden) konden we de spullen toch echt niet gekoeld houden, ondanks de zakken ijs de we gekocht hadden. Ze konden ons vandaag helpen, maar dan moesten we wel binnen 1½ uur in Lake Fork zijn. Dat lag op de route, maar wel 70 mijl (112km) verderop. Blik strak op de weg, behoorlijk doorgereden en niet echt genoten van de scenic route, maar we waren precies op tijd.

Het voornaamste euvel bleek de waakvlam te zijn, die uit was gegaan en niet meer aan wilde. Een ‘harde reset' verhielp het probleem. We verwachten niet dat hij nu echt goed zal werken, er is immers nog steeds een onderdeel defect, maar hij koelt weer. Waarschijnlijk zullen het wel weer de twee uitersten zijn (diepvriezen of uit zetten), maar daar valt mee om te gaan. Morgen weten we meer.

Daarna vooral kilometers gemaakt en om 17.30 een camping opgezocht. En wat wil het toeval: hier hebben ze hot springs! Niet gecommercialiseerd, maar echt natuurlijk. Linde en Floor waren erg opgetogen. Konden we de kater van eergisteren van ons afspoelen in het warme bad. Daar waren we ook wel aan toe, want we waren erg stoffig en vies. Na de barbecue togen we naar de bronnen. Die hadden we snel gevonden en Marijn vond ook het poeltje aan de oever van de rivier, waar het warme (best wel hete) water als een douche van de rots in het poeltje viel. Helemaal fantastisch, behalve dan dat je een ervaren alpinist of wildwater kanoër moest zijn om er bij te komen. De normale route liep langs de oever van de rivier die dankzij het vele smeltwater van de sneeuw net iets teveel buiten zijn oevers was getreden. Het warme bad was daardoor onbereikbaar. Is het bloedheet en hebben we nog last van de sneeuw! Wat een domper. Floor was er snel over heen, maar Linde was boos! Boos op het water.