Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 35: Vogelen

Idaho hebben we achter ons gelaten en we gaan verder in Wyoming. Qua weer maakt het niets uit, het regent in allebei. In Jackson reden we toevallig langs het Jackson Hole & Greater Yellowstone Visitor Center. Niet echt van plan om te stoppen, maar we bedachten ons dat we hier misschien wat foldertjes konden krijgen om de komende dagen verder voor te bereiden. Dus camper gekeerd en naar binnen.

Nu blijkt dit Visitor Center te grenzen aan het National Elk Refuge, een open vlakte waar 6 maanden van het jaar duizenden Elken overwinteren. Wij zijn net een maand te laat voor het spektakel, maar kunnen in het VC wel mooie filmpjes zien. Binnen hebben ze ook nog 10 Elken opgezet. Heel mooi!

De achtertuin van het VC blijkt ook een soort van vogelreservaat te zijn. Je ziet er van alles van heel dichtbij. Voor zover wij ze konden herkennen: Red-winged Blackbird (male & female), Yellow-headed Blackbird (male & female), Canada Goose, Trumpeter Swan, Cinnemon Teal (male & female), Northern Shoveler (male & female) en Green-winged Teal (male & female). Erg leuk! En vooral omdat je daar zo per ongeluk tegen aan loopt.

Hierdoor kwam van de oorspronkelijke planning weer weinig terecht, maar het maakt een regenachtige saaie rijdag gelijk weer goed. We hebben in het park maar gelijk een camping opgezocht. We hebben kans dat Elken en bizons de camping oversteken. Ogen open houden dus vanavond.

Terwijl we ons plekje zoeken, valt het ons op dat er enkele vogelaars (te herkennen aan enorme telescopen) wel erg lang naar één boom staan te turen. Dus ook maar even gaan kijken. Blijken er twee jonge Great Horned Owls in te zitten die zich goed laten zien. Ze wachten op mama uil, net als de vogelaars. Maar als je op een meter of 8 met al je apparatuur, druk kletsend staat te wachten zal moeder uil zich niet laten zien. Eigenlijk ook te gek voor woorden dat je zo dichtbij gaat staan. Marijn wist aanvankelijk niet wat er te zien was, dus ging daar ook staan kijken, maar is na een paar foto's weer vertrokken.