Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 36: Op safari

Grand Teton National Park staat voor vandaag en morgen op het programma. Op basis van de informatie van het Visitor Center zijn we vanochtend vroeg op pad gegaan (6:30 uur) en kalmpjes over de wegen gaan rijden in de hoop wat wild te spotten. Nou, we werden niet teleurgesteld. Al snel hadden we de eerste bizons op het oog (binnen de kortste keren zagen we er tientallen), gevolgd door twee Mule Deer, Pronghorn Antilopes (5 stuks) en een Elk.

Niet slecht voor het eerste uur.

Later op de dag zagen we nog een stuk of 25 Pronghorns (meestal per 2 en één keer een groep van zo'n 10 stuks), enkele verdwaalde Elken en één keer ongeveer 15 bij elkaar, 3 Sandhill Cranes (kraanvogels) en 3 American White Pelicans. Kortom een geslaagde wild-dag.

Bij elke fotostop gilden de twee achterin in koor: ‘Mogen we los!?' Daarmee wordt bedoeld of de veiligheidsriemen los mogen, zodat zij het wild ook beter kunnen zien of even kunnen spelen. Die kreet horen we gemiddeld 20x per dag.

Het wandelen bleef vandaag beperkt tot één korte route, waarbij we ons met een bootje Jenny Lake over lieten zetten, zoals velen met ons. Op deze wandeling, maar ook in de rest van het park is het voor het eerst van onze vakantie wat drukker (uitgezonderd Memorial weekend), maar we hebben er nagenoeg geen last van. Dergelijke parken zijn ook ingericht op grote bezoekersaantallen.

Inmiddels hebben we er in 5 weken tijd 5.000 km op zitten. En vanavond liggen Linde en Floor redelijk op tijd op bed (8:30 uur), zodat wij weer eens tijd hebben voor een spelletje. Het zal wel het Kolonisten dobbelspel worden, want ons standaard vakantiespel, het Kolonisten bordspel, zijn we helaas vergeten.