Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 39: Spuiten, pruttelen en sissen

Gisteravond hadden we besloten om maximaal gebruik te maken van het drogere weer in de ochtend. We waren daarom al om 5.30 uur onderweg naar de geisers en hete poelen!

Vanwege het vroege uur reden we deze keer tegen een kudde bizons aan met veel jonge kalfjes. Het was nog schemerig en ze namen alle tijd. Zelfs midden op de weg werd er gevoed. Leuk om te zien en later op de dag kwamen we ze nog een paar keer tegen (meestal lui liggend).

We stonden, op 3 auto's van het Yellowstone personeel na, als eerste op de enorme Old Faithful parkeerplaats. Eerst even een ontbijtje en daarna aan de wandel. Het was toch wel erg fris en halverwege de wandeling begon het ook nog eens te regenen. Met de wind erbij voelde dat behoorlijk koud aan. Het was leuk om alleen in een populair park langs alle geisers (die het natuurlijk niet allemaal doen net als jij er langs loopt) en hete poelen te lopen. Maar door de kou en regen konden we jammer genoeg niet overal de tijd voor nemen. Net toen we klaar waren met ons rondje konden we Old Faithful nog een keer zien spuiten. En ook deze keer was het matig.

Daarna even langs de Post Office voor postzegels voor enkele verjaardagskaarten (waar we soms al een beetje laat mee waren), maar helaas: dicht in het weekend. Maar niet getreurd, jullie kaartjes worden maandag op de post gedaan Jetske, Ed, Huib en Karlijn!

Vervolgens nog bij vele geisers, bronnen en poeltjes wezen kijken. De een nog mooier dan de ander of juist een beetje tegenvallend. Mede door het soms grauwe weer kwamen de kleuren niet goed tot hun recht en vielen spuitende geisers weg tegen de grijze achtergrond. Maar desondanks was het een leuke dag. Op de Great Fountain Geyser na dan. Deze hield zich niet aan de door het Visitor Center afgegeven tijdschema, dus stonden we daar een uur voor niets te wachten. Linde en Floor vermaakten zich ondertussen prima met verkleedpartijen in de camper.

In ieder geval waren we na 12 uur gesis en gepruttel behoorlijk afgepeigerd.