Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 40: Bizons in de sneeuw

Vanochtend begon het te sneeuwen op de camping. Toen we daarna richting Mammoth Hot Springs reden begon het steeds harder te sneeuwen en viel er toch zeker zo'n 10 cm. Gelukkig hoefden we geen steile bergweggetjes te rijden vandaag, want het was oppassen geblazen op de besneeuwde weg. Later hoorde we dat er een aantal wegen in Yellowstone tijdelijk waren afgesloten vanwege de sneeuw en ongelukken.

Maar de sneeuw leverde ook mooie taferelen op. Zo zagen we bizons grazen in de sneeuw (ze liepen trouwens ook gewoon over de weg) en ook Elken en kraanvogels in de sneeuw. En natuurlijk werden er weer een paar sneeuwpopjes gemaakt door Linde en Floor.

Bij het Vistor Center van Mammoth Hot Springs kreeg Marijn het nog aan de stok met een bemoeizuchtige Amerikaanse die meende zich met de opvoeding van Floor te moeten bemoeien (Floor stond even buiten de camper). Nadat Marijn had gezegd dat ze zich met haar eigen zaken moest bemoeien, beende ze weg om de park ranger erbij te halen, maar kwam zonder ranger terug.

Rond het middaguur klaarde het onverwacht op en werd het nog heel aardig weer. Hierdoor hebben we toch nog een mooie wandeling langs de terrassen van afzettingsgesteenten bij Mammoth Hot Springs kunnen maken.

Op weg naar de camping zagen we ook nog Bighorn Sheep op de berghelling. Al zijn we daar niet helemaal van overtuigd. De hoorns waren immers niet zo ‘big'. Mede toeristen wisten het natuurlijk wel zeker, want die willen ook met een leuk verhaal thuis komen.