Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 42: Beekse Bergen?

Gisteravond waren we bang om ingesneeuwd te raken op de camping, omdat het toch wel erg hard sneeuwde. En aangezien wij geen generator hebben, kunnen we maximaal 2 uur de verwarming aan zetten voordat de accu leeg is. En het was freezing cold! Gelukkig viel het vanochtend mee. De bomen lagen nog onder een mooi laagje sneeuw, maar de weg was weer sneeuwvrij.

We zijn eerst even bij de Grand Canyon of Yellowstone gaan kijken naar de Lower Falls, de beroemdste waterval van Yellowstone. Hij is indrukwekkend en lag prachtig in de ochtendzon.

We hadden nog niet ontbeten, dus dat deden we op een plekje langs de Yellowstone River, waar 10 pelikanen aan het thermieken waren. Marijn was jaloers en had er graag bij gehangen met zijn parapente.

Daarna door naar Mud Volcano, een gebied met pruttelende modderpoeltjes (al waren ze nu wat waterig door de sneeuw en regen) en zure poelen waar het hete zwavelgas met geweld naar boven borrelt.

Onderweg moest er weer regelmatig gestopt worden voor wild dat op de foto gezet moest worden of bizons die de weg over kuierden. Die bizons zie je hier werkelijk overal! We krijgen soms het idee dat we door de Beekse Bergen rijden. De beesten hier zijn weliswaar wild, maar vaak niet mensenschuw. Zo lag er een Elk met een fors gewei 10 meter van de weg af en liet zich geduldig op de foto zetten. Een uur later lag hij er nog. De auto's stopten nog steeds voor zijn neus en iedereen stapte uit om hem op de foto te zetten. Tja, is dit nog echt wild?