Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 43: Goodbye Yellowstone

Norris Geyser Basin is voor ons het laatste belangrijke point-of-interest in Yellowstone NP. Dat stond voor vandaag op het programma voordat we Yellowstone na 6 dagen weer verlieten.

Norris is het heetste gebied in Yellowstone en kent tal van hot springs, geiser(tje)s en poeltjes. In Norris vind je ook de grootste actieve geiser ter wereld: Steamboot Geyser die meer dan 100 meter hoog kan spuiten. Inmiddels is dat al weer 4 jaar geleden. Nu komt hij slechts enkele meters hoog. Ook al waren er best een aantal mooie dingen te zien, eigenlijk was dit meer van hetzelfde en waren we iets minder enthousiast.

Net buiten het Norris Geyser Basin ligt het veel kleinere Artists Paintpots, maar is eigenlijk veel mooier. Dit gebiedje kenmerkt zich door de talrijker kleurenvariaties die te zien zijn in de hot springs.

Voordat we het park echt verlieten lieten een paar Elken met mooie geweien zich nog even goed zien. Toen was het tijd om gas te geven en verder te trekken naar het noorden, richting Glacier National Park (ruim 600 km).

We hebben 6 dagen van Yellowstone genoten in sneeuw, regen en zon. Enorm veel wild gezien en ruim 500 km afgelegd in het park.