Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 45: Glacier National Park

Zoals gewoonlijk waren we weer vroeg op pad. Om 9.00 uur kwamen we aan in Glacier National Park. Meteen na het ontbijt hebben we een korte wandeling gemaakt langs het Two Medicin Lake. Een wandelaar die net voor ons op het pad was geweest, had een ‘huge Moose' gezien. Helaas, wij moesten het doen met droppings en verse pootafdrukken aan de oever van het meer waar wij onze pauze hielden. Linde en Floor konden daar naar hartenlust steentjes verzamelen, Floor kon haar voetjes weer eens in het ijskoude meer stoppen (dat moet zo ongeveer bij elk meer) en Marijn struint dan even rond op zoek naar eh...ja, naar wat eigenlijk?

Toen we even later door het park reden misten we net een zwarte beer met twee jonkies (volgens de mensen die ze wel gezien hadden). Meer dan een paar donkere schaduwen hebben we niet gezien. Die kunnen we niet bijschrijven op ons wildlijstje.

In dit park hadden we ook graag de 50 mijl lange ‘Going-to-the-Sun Road' gereden, een historische weg door de bergen hier, maar we wisten al dat het met onze camper niet was toegestaan. Dat maakte de park ranger bij de ingang van het park ook heel erg duidelijk. Blijkbaar had ze al eerder met eigenwijze toeristen te maken gehad. Maar het alternatief van een shuttle-bus vonden we ook prima. Maar helaas, de weg was nog niet open en de shuttle-bus rijdt pas per 1 juli. Het seizoen komt ook hier pas laat op gang.

Dus eind van de dag al door naar de volgende bestemming in het park: Many Glacier, waar we morgen een wat langere wandeling willen maken. We zijn benieuwd of Linde dit aankan (Floor gaat halverwege al in de ‘zak', zoals onze kinderdrager genoemd wordt).