Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 48: On the road

We hebben veel op de weg gezeten vandaag met twee noemenswaardige pauzes. De eerste in Sparwood waar The Titan Terex staat, ‘the largest tandem-axel offroad dump truck in the world'. Deze Titan werd gebruikt in de mijnbouw, weegt 260 ton en heeft een laadvermogen van 350 ton. Zijn wielen zijn 4 meter groot. Toch wel indrukwekkend. Inmiddels wordt met een kleinere versie gewerkt die minder onderhoudsgevoelig is.

Rond het middaguur zijn we nog even bij Fort Steele Heritage Town langs geweest (nou ja ‘we', Marijn deed zijn gebruikelijke middagdutje op lange rijdagen), een openluchtmuseum met oude gebouwen en ambachten waar de jaren eind 19e eeuw herleefde.

Aangekomen in Radium Hot Springs hebben we een camping opgezocht. De eerste vraag op campings is meestal of ze internet hebben (voor zover ze niet in de middle-of-nowhere liggen). Dan kunnen we onze weblog bijwerken, de reacties van jullie lezen (bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!) en de mail checken. Op campings waar we stroom hebben en waar we niet te laat aankomen, kunnen Linde en Floor ook een uurtje een DVD kijken voor de afwisseling.

Inmiddels zijn we van Alberta weer terug in British Columbia waar we de komende dagen in Kootenay National Park zitten.

Huib Raijmakers

Hoi Marijn, Inge, Linde en Floor.
Schitterend die foto's en heel leuke verhalen. Het doet ons weer terugdenken aan de tijd in Amerika dat wij ook de bruine (met zwarte vacht) beren tegen zijn gekomen. Ook hele mooie vogels daar.
Bedankt nog voor de kaartjes. Die zijn gisteren en vandaag aangekomen.
Nog heel veel plezier.
Huib

Jolanda Verwer

Hallo Inge en natuutuurlijk de rest van de familie, even een berichtje uit het gezondheidscentrum..
Wat een leuke verhalen en foto's.
Ik vind het erg leuk om te lezen.

Heel veel plezier nog en lekker genieten.

Groet,

Jolanda