Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 49: Woody Woodpecker

Een mooie wandeling vandaag vanuit Radium Hot Springs langs de Sinclair Canyon met enkele steile klimmetjes om op de rand boven de canyon te komen. Die klimmetjes zijn waarschijnlijk ook de reden dat je hier de gemiddelde toerist niet meer tegen komt; we waren heerlijk alleen. Wel liepen we vlak langs een dozijn Bighorn Sheep die even verschrikt opkeken, maar daarna rustig op hun plekje bleven staan. Vader Bighorn (de enige in de familie die echt een big horn heeft) heeft zich nog niet laten zien.

Halverwege de wandeling, toen we even pauze hadden, zag Linde de Pileated Woodpecker in een boom vlakbij. Deze specht is groot, zwart en heeft een mooie rode kuif. Erg mooi om te zien hoe hij van onderin de boom helemaal naar boven wandelde en vervolgens wegvloog. En Linde was natuurlijk trots dat zij hem gespot had.

Voor de lunchpauze zochten we even een rustig plekje uit de drukte van Radium. We hadden een leuk meertje op het oog, maar ons tafeltje was bezet door .... een zwarte beer! Hij klom er zelfs bovenop. En dan zijn er telkens weer van die mafkezen die op 10 meter (het kan ook minder geweest zijn) foto's staan te nemen. Natuurlijk hebben wij ook een foto gemaakt (vanuit de camper) en hebben toen maar een ander plekje opgezocht.

Daarna zijn we naar de Hot Springs gegaan om lekker te badderen in de hot pool (37oC) en de cold pool (nog altijd 29oC). De springs zijn hier zeker niet meer natuurlijk, het zijn bijna gewone zwembaden van resp. 50 en 25 meter, maar het water komt nog wel uit een natuurlijke bron. Helaas voor Linde en Floor kennen ze hier strenge regels. Zo wilde Floor van de glijbaan, maar alleen als Marijn haar op zou vangen. Helaas, je mag alleen van de glijbaan als er niemand onderstaat. Je moest je kind dus eerst koppie onder laten gaan, om haar er vervolgens uit te vissen. Maar goed, we hebben lekker gedobberd en waren door en door warm.