Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 51: Johnston Canyon Trail

Prima wandelweer vandaag: droog, zo en nu dan wat zon en niet te warm. Een mooie gelegenheid om een wat langere wandeling te maken: de Johnston Canyon Trail.

De trail loopt door een smalle canyon waar loopbruggen aan de canyonwand zijn opgehangen waardoor je echt ìn de canyon loopt met de snelstromende rivier meters onder je. Na de Upper Falls van de Johnston Creek (voor de meesten is dit het eindpunt van de wandeling) zijn we verder doorgelopen naar de Ink Pots. Dit is een leuke wandeling door het bos naar enkele jade-groene mineraalbronnen waar het water naar boven borrelt.

Al met al moest er toch zo'n 350 meter hoogteverschil overwonnen worden en 11 km afgelegd worden. Linde heeft dit uitstekend volbracht en ook Floor heeft 3/4 van de wandeling zelf gelopen.

Wij dachten dat we al een forse camper hadden met zo'n 7,5meter, maar sommige mensen hier rijden werkelijk in mega campers en dan hebben ze er ook nog eens een forse 4x4 achter hangen. Zo zagen we deze week een camper, formaat grote touringbus met aan alle kanten slide-outs (uitschuifbare delen aan de zijkant om je camper nog groter te maken), die er niet zomaar een autootje achter had hangen, maar een Hummer! Tja, verschil moet er zijn.