Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 52: Nieuwe accu

Een rustige maar nuttige dag vandaag. Pas om 11.00 uur reden we van de camping af. Dat is wel eens anders geweest.

De afgelopen dagen hadden we steeds vaker problemen met de accu van de camper. Starten ging moeizaam, de 12V-220V omvormer (voor als we op een natuurcamping staan) wilde niet meer (die gebruiken we dan voor de laptop, om de accu's van de fototoestellen op te laden en voor nog wat andere hebbedingetjes), maar voornamelijk voor de ladyshave van Inge. Die werkt alleen maar via de omvormer (en niet op de 110V hier) en als dat niet meer mogelijk is, dan moet Marijn wel in actie komen. Beren met een dikke vacht langs de weg zijn leuk, maar eentje in de camper ...?

Dus Cruise America's Traveler's Assistance voor de derde keer gebeld, zodat we er even naar konden laten kijken. De accu bleek zo goed als dood te zijn, dus werd er een nieuwe in gezet, maar niet voordat er behoorlijk wat gediscussieerd werd over de prijs van de accu. Over de 15 minuten werk à CAD 52,50 excl BTW werd niet moeilijk gedaan.

De rest van de dag hebben onze, via Marktplaats geregelde, National Historic Sites Pass ten volle benut. Eerst naar de Cave and Basin. Dit zijn hot springs, waarvan eentje in een onderaardse grot. Uiteindelijk is hieruit het eerste nationale park van Canada ontstaan.

Ook waren we nog even naar het Banff Park Museum geweest dat een grote verzameling opgezette zoogdieren en vogels heeft, waarvan de meesten meer dan 100 jaar oud zijn.

De geplande wandeling door de plaatselijke wetlands hebben we maar achterwege gelaten i.v.m. een bear-warning. Een Grizzly met 2 cubs en Elken met jonkies zijn actief in het gebied en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Tenslotte had Linde nog een goede dag. Na 16 eerdere muntvondsten, werd er nu een heuse Loony gevonden. Ze twijfelt nog waar ze die aan gaat besteden.

jannie

Hallo Inge en fam,
ik had ruim een week niet op jullie weblog gekeken, maar zag dat ik meteen een heleboel verhalen achter was!!!! Door jullie mooie foto's krijg ik een klein beetje een idee van de prachtige natuur waar jullie doorheen reizen. Bij de ene foto in Yellowstone NP (met die dooie boom) had ik meer het idee dat ik naar een surrealistische poster keek.....
Heel veel plezier de komende periode,
Jannie