Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 57: De zoveelste canyon

Eerst een uitgebreid ontbijt bij het kampvuur en daarna op pad.

De ochtendwandeling liep langs de Maligne Canyon. Ja, alweer de zoveelste canyon, maar ze blijven mooi. Ook al moesten we het pad delen met andere vakantiegangers, ook deze was zeker de moeite waard. Voor de terugweg konden we een andere route nemen, waar al veel bloemen bloeiden op de helling waaronder tientallen oranje lelies.

's Middags zijn we naar Maligne Lake gereden. Een erg mooie weg ernaar toe, waar ook allerlei wild te zien was: Bighorn Sheep, Beer met jong (we waren echter net te laat) en een Elk met vervaarlijk gewei. Bij die Elk stond voor de zoveelste keer een achterlijke gladiool op ongeveer 3 meter afstand een foto te maken. Zo iemand gun je een beuk van dat gewei, want zij verpesten het voor de rest.

Eind van de middag hebben we daar nog een wandelingetje naar Moose Lake gemaakt. En jawel, net als eerdere meertjes die naar wild vernoemd zijn, deed ook dit meer zijn naam weinig eer aan: Slechts wat zaagbekken zwommen er rond.

We hebben toen eerst gegeten op de parkeerplaats en zijn pas daarna teruggereden naar de camping, ook in de hoop nog wat wild te zien onderweg. Nou, ons geduld werd beloond. We hebben nog een raaf, een eekhoorn en eh... verder helemaal niets gezien op die 50 km naar de camping.

Winfried

Hallo,

Afgaande op de foto's hadden wij al de indruk dat jullie in safaripark Beekse Bergen aan het rondrijden waren.
En als ik dan lees "... een raaf ... en verder helemaal niets..." ben ik blijkbaar niet de enige.

Wij hebben vandaag een uur of 3 in Nationaal Park Maasduinen gewandeld met dit resultaat: 2 buizerds, 1 boomklever, 1 goudhaantje, 1 vink en het hoogtepunt was een man die ons op zijn rits-rats-klik een hazelworm kon laten zien die hij 5m voor onze neus had gefotografeerd .... en weggejaagd.

Desondanks hebben we lang niet zo lekker gewandeld.

En de groeten aan Stiphout, die onze drie schatjes te logeren hebben.

Winfried