Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 58: Fluisterboot ipv kajak

Volgens de plaatselijke vogelvrienden zou je bij Cottonwood Slough (een moerasmeertje) goed vogels kunnen spotten. Wij gingen daarom enigszins vroeg op pad, maar het weer was ook vandaag compleet anders dan voorspeld. Dus zaten we in de regen in de camper naast het meertje te ontbijten en zagen niets bijzonders.

Daarna de weg verder af gereden naar Pyramid Lake. Het weer was inmiddels aardig opgeklaard en je kon ter plekke kajaks huren, dus konden we de gelegenheid niet voorbij laten gaan. De kajaks waren echter behoorlijk instabiel en open, waardoor ons dat niet zo'n goed idee leek. Dan maar de Canadese kano, maar daar mochten we weer niet met z'n viertjes in. Dus maar de good old rowing boat uitgekozen. Maar op het allerlaatste moment besloten we toch maar dat we niet moe wilden worden vandaag, dus kozen we voor de roeiboot met motortje. Dat was achteraf niet zo'n slechte keuze, want de wind stak op en we waren allang blij dat we tegen de wind en golven in terug konden komen. Toen begon Floor het toch wel spannend te vinden in tegenstelling tot het eerste half uurtje.

Ook hebben we hier nog twee Elken in de neusvleugels kunnen kijken die naast de parkeerplaats in het ochtendzonnetje lagen te rusten.

Eind van de middag zijn we verder gegaan naar Mount Robson Provicial Park (British Columbia). Niet met een speciaal doel, maar meer als stopplekje. Onderweg zijn we weer een tijdzone gepasseerd en is het tijdverschil met jullie weer 9 uur.

Op de camping hier hebben ze ook een horse-shoe pitch. Toen we Linde uitgelegd hadden dat je daar met hoefijzers kunt gooien, was haar eerste reactie: ‘Moet je dan ook een helm op?' Blijkbaar had ze daar toch een iets ander idee bij.

STIJN

HOI.

KAN FLOOR AL ZO GOED DE BOOT BESTUREN.

GROETJES STIJN