Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 59: Coyote of Vos?

Mount Robson liet vanochtend (net als gisteren) zijn top net niet aan ons zien, zoals dat voor 1/3 van de toeristen hier geldt. We zijn nog kort even bij de Overland Falls gaan kijken en zijn toen verder naar het westen gegaan. Onderweg zag Inge een Coyote langs de weg staan, tenminste dat denken we. Of was het toch gewoon een vos? Maar hij leek wat groot voor een vos. We zoeken nog een deskundige. Voorlopig houden we het op de coyote, als was het maar omdat dat toch wat interessanter klinkt.

Aanvulling van de redactie: We hebben net de deskundige gevonden en die bevestigd dat het een coyote is. ‘Nice picture by the way!'

50 km voor de eindbestemming van vandaag, Purden Lake Provincial Park, zagen we bij toeval een klein bordje ‘Ancient Forest' langs de weg staan. Dus toch maar even een kijkje genomen. Het bleek een regenwoud met ceders van meer dan 1000 jaar oud te zijn. Dat schijnt uniek te zijn op 800km van de kust. Hier hebben we een erg mooie middagwandeling gemaakt.

Opa Marinus en Oma Riet

Hallo Floor, Linde, Inge en Marijn,
De reactie van Winfried kan ik me wel voorstellen, maar vermoedelijk is hij alleen maar jaloers. Gisteren hadden wij vijf kleinkinderen te logeren en wij misten er dus twee: Floor en Linde. Vooral Oma vond dat ze het nog niet druk genoeg had. Wij kijken dus uit naar een logeerpartij van Linde en Floor.
Vanmorgen zijn wij op safari geweest naar de zandbergen en het kikkerven. Wij vonden nogal wat salamanders en de springende kikkertjes waren niet te tellen. Wij hebben één salamander en enkele kikkertjes ondergebracht in onze vijver.
Ook zijn onze logé's al voor de tweede dag bij onze buurman gaan zwemmen. In onze tuin zien wij dagelijks meerdere konijnen. Je ziet wel; wij komen niets tekort. Zolang jullie ons op de hoogte kunnen houden van jullie avonturen en die avonturen niet te spannend maken, vindt oma het prima.
hartelijke groeten,
Opa en Oma