Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 66: Gezichten in het bos

Ook vandaag was het net als gisteren prachtig weer en zeker 25oC. Voor de muggen maakt dat weinig uit, die kom je eigenlijk altijd wel tegen.

's Ochtends hebben we een wandeling vanaf de camping gemaakt rond Ferry Island bij Terrace. Langs de paden op dit eilandje zie je talrijke gezichten in de bomen. 12 Jaar geleden is de houtsnijder Rick Goyette hier begonnen om in de bast van Cottenwood bomen gezichten uit te snijden. Inmiddels zouden er zo'n 60 of 70 houtsnijwerken moeten zijn, voornamelijk gezichtjes (15-25 cm groot), maar ook enkele dierenfiguren. Het was erg leuk voor Linde en Floor om al deze gezichtjes te zoeken en dat viel echt niet mee. Soms ineens 2 in één boom en dan weer een hele tijd niets. Wij hebben er 54 gevonden.

Diezelfde Cottenwood bomen zorgde er gisteren op de camping ook voor dat het net was alsof het sneeuwde bij een strakblauwe hemel, de lucht was nl. vergeven van de witte pluizen.

's Middags zijn we iets ten zuiden van Terrace naar een camping bij het Lakelse Lake gegaan en hebben daar lekker de middag aan het water gezeten. Gewoon niks doen is ook wel eens prettig, zelfs voor ons.