Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 67: Yellowhead Highway

Een mooie route vandaag over de Yellowhead Highway langs de Skeena River van Terrace naar Prince Rupert. Behalve genieten van de omgeving stond er eigenlijk niets op het programma. Hoe dichter we bij de Pacific Ocean kwamen, hoe breder de Skeena werd, om uiteindelijk kilometers breed te worden. Ook deed de rivier zijn naam ‘River of Mists' steeds meer eer aan. We begonnen de dag in mooi zonnig weer, maar geleidelijk kwamen er steeds meer laaghangende wolken tussen de heuvels opzetten en tenslotte was het gewoon geheel bewolkt.

Onderweg stak er een zwarte beer de weg over en toen Marijn op een pauzeplekje even rond ging struinen (zoals gewoonlijk) liep hij bij toeval onder een boom door waar twee jonge zee-arenden in zaten (± 2 jaar oud). Het was leuk om te zien hoe ze even later in de lucht een schijngevecht voerden.

Morgen stappen we de boot op voor de Inside Passage richting Alaska en om dan niet voor verassingen te komen staan hebben we nu alvast ingecheckt. Nu hoeven we morgen maar 2½ uur van tevoren aanwezig te zijn ipv 3 uur....

De enige camping in Prince Rupert vlakbij de haven is niet bepaald de leukste. Ze hebben het hier gepresteerd om van 1 pull-thru site 2 plekken te maken. Je staat dus kop aan kont met je buurman op max 1 meter afstand. Ook nog eens zo scheef als wat en 2 keer zo duur als op een mooie camping in een Provincial Park. In het washok was het een run op de wasmachines en drogers, omdat blijkbaar iedereen zijn wasgoed schoon wil hebben voordat men de boot op gaat. Het bordje op de deur dat je tot 20.00 uur kon wassen zorgde voor enkele paniekerige reacties maar schepte ook gelijk een band onder de lotgenoten.

Maar omdat we toch wilden wassen en na enkele dagen weer internet wilden hebben, zijn we hier toch maar blijven staan.

Huib

Het blijft er allemaal schitterend uitzien. Naar mijn mening was het inderdaad een coyote, als ik de foto met onze foto's uit Joshua Tree NP vergelijk.
Ik mis alleen nog foto's van jullie dansend rondom het kampvuur, in oorlogskleuren natuurlijk.

Groetjes
Huib

Frans Buurman + José

Gisteren hadden we de traditionele buurt-BBQ. Was erg gezellig. Jullie werden gemist! We hebben we link van reisverslag verspreid.

groeten, Frans