Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 68: The longest day

We durfden niet echt een wandeling te gaan maken, waarvan we niet zeker wisten dat we op tijd terug zouden zijn. Anders zouden we ons later op de dag weer moeten haasten om op tijd bij de veerboot te zijn en dat wilden we voorkomen. Dus werd het een beetje hangen vandaag. De meest nuttige tijdsbesteding van vandaag was het maken van wat extra kopietjes van de scoreblaadjes van het Kolonisten dobbelspel. Want de velletjes gaan er toch snel doorheen als je bijna elke avond landverovertje speelt.

Wel zagen we al heel wat zee-arenden hier rond vliegen en in de bomen zitten. Maar omdat we ervan uit gaan dat we ze nog veel beter te zien krijgen hebben we er niet teveel tijd aan besteed (nadat Marijn in ieder geval één fatsoenlijke foto had genomen).

En dan moesten we 's middags ook nog eens zo'n 3 uur van tevoren aanwezig zijn, terwijl er uiteindelijk slechts 10 auto's, 3 campers en één motor op de boot hoefden. En van die 3 uur lieten ze je eerst een uur voor de douane wachten en ruim 1½ uur na de douane op zo'n extreem gezellige ‘veerbootopstelplaats'. Maar goed, met een waterig zonnetje was het best aardig weer en dáár hadden we op gehoopt, dus we klagen niet te hard.

Na een half uur op de boot was het gedaan met het aardige weer, we voeren zo een dikke mistbank in. Boven ons zag je nog een wazige blauwe lucht, maar om ons heen zag je net 100 meter zee en verder niets. Toch een aparte gewaarwording zo'n mistbank op zee. Om de paar minuten liet de boot dan ook zijn scheepshoorn klinken in de mist. Gelukkig duurde dat maar een uur.

We voeren de eerste paar uur nog redelijk ver van de kust, dus was er niet veel te zien. Wel zagen we twee walvissen die, weliswaar op grote afstand, te herkennen waren aan de waterfontein die ze uitbliezen.

Daarna zijn we maar vroeg op bed gaan liggen, omdat de twee oudjes zich toch niet echt prettig voelden op het deinende schip. Morgen gaat het hopelijk iets beter.

O ja, de klok is weer een uur terug, want we zijn in Alaska!