Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 72: Mendenhall Glacier

De Mendenhall Glacier is een mooie gletsjer, waar je bijna geen stap voor hoeft te doen om hem toch goed te kunnen zien. Ook al trok hij zich de laatste tijd zo'n 100 meter per jaar terug, je hebt vanaf het Visitor Center nog steeds een prima uitzicht op de gletsjer. De stukken ijs die afbreken van de gletsjer drijven in het Mendenhall Lake. Drijvende ijsbergen (en -bergjes) hebben we al op meer plekken in de wereld gezien, maar het blijft een prachtig gezicht. Een paar kajakkers die op het gletsjermeer peddelden konden ze van wel heel dichtbij bekijken. Dat moet erg mooi zijn! Dus wat gaan wij morgen doen...?

We zijn ook langs het meer naar de Nugget Falls gelopen. Een mooie waterval die in het meer eindigt en waar we een nog beter zicht op de gletsjer hadden. Als het water niet zo koud was geweest, had je er zo onder kunnen gaan staan (al weet ik niet of je de kracht van het water zou kunnen weerstaan). Ook was dit een leuke speelplek voor Linde en Floor.

Wat jammer was, was dat er continu van die gemotoriseerde libellen boven de gletsjer hingen. Op een gegeven moment hingen er zelfs vijf helikopters vlak bij elkaar. Maar je zult zeker een mooi zicht op de gletsjer hebben van daarboven.

Eind van de dag zijn we op aanraden van een zeer behulpzame dame van de Tourist Information naar de Shrine of St. Therese gegaan, een aardig kerkje op een schiereilandje. Maar wat nog veel leuker was, was dat we daar zittend tussen de akeleien en in de avondzon genietend van het uitzicht op de zee, konden zien hoe talloze kolibries de nectar uit de akeleien haalden. Soms scheerden ze langs onze hoofden of bleven vlak voor ons stil hangen. Een leuke afsluiting van een mooie dag.

Reacties

Reacties

Ans & Rien

Zo, dat was weer even bijlezen ( zes verhalen in één keer )
Maar weer met heel veel plezier gedaan ,prachtige verhalen en schitterende foto's.
Oma geniet nog steeds van jullie gezang op haar verjaardag.
Ik ben jullie verhalen aan het uitprinten (het wordt al een heel dik boek ) op zeker moment waren de inktvullingen op dus....nieuwe aanschaffen of een nieuwe "All in One" Kopen????
Luitjes nog heel veel plezier een dikke knuffels voor iedereen en Linde en Floor een paar extra.
Groetjes,
Oma & Opa

Oma en Opa Raijmakers

Donderdagavond was er paniek bij ons in de tent. De parkieten waren bezig aan hun dagelijkse uitje. Eentje zat op de rugleuning van mijn stoel en de ander op de salontafel. Plotseling botste een zwarte vogel tegen het raam. De parkieten reageerden uitermate sterk. Ze vlogen keihard naar achteren en botsten tegen de ruit van de achterdeur; ze keerden om en vlogen weer keihard tegen het raam en dat deden zee nog twee keer op en neer. Oma Riet hoorden de bonzen in de keuken en kwam snel kijken. Wij waren bang dat ze zich te pletter zouden vliegen. Daarna gingen ze op hun kooi zitten en waren zelfs niet met een lepeltje voer naar binnen te lokken. Ze bleven als versteend zitten. Een half uur later gingen ze weer naar binnen. Gisteravond reageerden ze weer normaal. Kennelijk niets aan overgehouden.
Onze pluimveestapel heeft uitbreiding gekregen: vijf Sussex-roodporselein kuikens van zes weken oud. Ze leggen veel maar wel kleinere eieren.

Colinda

Wat een schitterende reis zo! Hele mooie foto's en erg leuke verhalen. Ik liep een beetje achter maar ben nu weer helemaal bij. Ik geniet enorm van de leuke manier waarop jullie schrijven.

stijn.

hallo,


Wij waren vandaag met ze vijfen naar het zwembad geweest.
(naar het zwembad in arnhem)
We hadden lekker gezwommen.
maar aan het einde,was ik even mij ouders kwijt.
Toen zag ik mijn vader,toen wou ik het zwembad in lopen,maar toen zag ik het opstapje niet.
En dus struikelde ik over het opstapje.
Dus ik viel en dat deedt pijn.
maar het viel wel mee,maar ik schrok wel.

Groetjes Stijn.

Marijn , Inge, Linde, Floor

Nou Stijn, zo zie je maar, ook in Nederland kun je avonturen beleven. En je wilt niet weten hoe vaak wij ons hoofd in de camper al gestoten hebben. Maar dat vertellen we aan niemand.
En Linde en Floor missen jou ook.
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!