Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 76: F...muggen

In Haines Junction hebben we de voedselvoorraad, benzine en propaan weer aangevuld. Het geld aanvullen wilde hier niet lukken; de bank accepteert de Maestro pas nl. niet en de enige pinautomaat in het dorp was ‘out of service'. De winkelmedewerker kon zich er niet echt druk om maken. De dichtstbijzijnde is zo'n 160 km verderop in Whitehorse en die kant gaan we nu niet uit, dus moeten even zien hoe we het de komende dagen uitzingen zonder Canadees en een beetje Amerikaans geld (en natuurlijk de VISA kaart).

We konden hier de verleiding niet weerstaan om dezelfde wandeling als 8 jaar geleden bij Kluane RV campground te doen. Toen kenden we de muggen hier nog niet en werden we helemaal lek gestoken. En dan bedoelen we ook letterlijk helemaal lek. Inge dacht dat het inspuiten met anti-muggenspul ook afdoende zou zijn, maar na een half uur werd ze echt knettergek van die F...muggen. Jawel, Linde en Floor hebben dus hun Loony verdiend!

De rest van de wandeling hebben we volbracht in onze super bugshirts. Wel een beetje warm in de brandende zon, maar het voorkomt dat de muggen kunnen steken.

Net kwam een collega camperhuurder onze afvoerslang lenen om het vuile water te dumpen. Hij was die van hem ergens verloren. We hebben er ook al verscheidene zien liggen langs de weg. Het opbergvakje is nl. niet goed af te sluiten. Deze dienst leverde ons een lekkere fles champagne op. Wij gaan ons vanavond dus laven aan onze eerste alcoholische versnapering van deze vakantie en vieren tegelijk de verjaardag van oma Riet!

En nog even terugkomend op het aantal uren daglicht hier. De zon gaat vandaag om 23.26 onder en kwam vanochtend om 5.05 op. We hebben dus zo'n 18½ uur daglicht. Maar in de praktijk natuurlijk nog meer, omdat het na zonsondergang nog lang duurt voordat het donker wordt.

Jan, Riet, Marielle.

Hallo Marijn,Inge ,linde en Floor, hoe maken jullie het wat is dat een poos geleden he . we ,denken wel dat jullie hetgoed naar jullie zin hebben .het zijn prachtige foto,s waar we steeds naar kijken .zo als die beer, wat leuk ,en dat mooie water om te zwemmen en te varen. Inge er is zo het een en het ander bij ons aan de hand Adrie heeft al lang een vriend hij is 35 jaar oud en heeft een kind van 1 jaar oud dus het is allemaal niet zo leuk voor ons en voor ...../ eerst zeggen /we blijven vrienden ze is het spoor beister ,de hartelijke groeten van ons allemaal Jan, Riet ,Marielle.