Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 105: Bye bye camper

Op de camping hebben we de camper een snelle wasbeurt gegeven, want anders zouden ze hem niet meer herkennen. Daarna hebben we de bagage bij het hotel gedropt en vervolgens de camper ingeleverd. Netjes alle gebreken gemeld, zodat ze daar hun voordeel mee kunnen doen. De inspectie verliep soepel, geen verrassingen. Bye bye camper! Tot ..., ja tot wanneer? Wanneer krijgen we ooit weer eens z'n mooie gelegenheid om zo lang met z'n viertjes zorgeloos rond te trekken in zo'n mooie natuur?

We hebben in totaal 14.479 kilometer afgelegd, 549 meer dan we aanvankelijk berekend hadden (vooral de laatste 4 weken hebben we meer kilometers gemaakt), maar slechts 179 meer dan in het contract was afgesproken. De bijbetaling viel dus wel mee.

Ook al is 14.479 kilometer best veel, wij hebben het niet zo ervaren. Het rijden is zeker geen straf hier. Je ziet zoveel mooie natuur, dat je je geen moment verveelt. En tegen de tijd dat je toch in slaap dreigt te vallen, steekt er wel een beer de weg over en kun je er weer een paar uur tegenaan.

Om de vakantie in stijl af te sluiten zijn we vanmiddag in een echt native restaurant gaan eten: De Pizza Hut! Het was vandaag ‘Tuesday night, Kids night - Kids eat for free'. En omdat het geld nu echt wel op is, konden we dat aanbod niet afslaan. Vooral Marijn heeft veel van het kids menu gegeten.

Bij deze alvast allemaal bedankt voor jullie reacties op onze weblog. We vonden het erg leuk om zo nu en dan wat van jullie te horen. Aanvankelijk hielden we het weblog bij om het thuisfront gerust te stellen enzodat jullie onze vorderingen konden volgen. Maar gaandeweg de vakantie begonnen we er zelf ook steeds meer lol in te krijgen om de verhaaltjes te schrijven, waarbij we de afgelopen dag door konden nemen en zodat we achteraf onze eigen vakantie nog een keer kunnen beleven.

Winfried

Goede reis!

Esther & co

Eeen hele goede reis en een rustige vlucht en tot op schiphol.

groetjes en tot gauw...

Charissa

Goh wat jammer dat jullie reis er weer op zit. Jullie verhalen waren een heerlijke manier om even weg te dromen en jezelf in die gebieden te wanen... Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, ervaringen en de rest van de foto's. Laten we nog eens afspreken, dit keer kom ik naar jullie toe dan.

Opa Raijmakers

Winfried wenst jullie een goede thuisreis. Wij sluiten ons daar graag bij aan. Hij bood zelfs aan om morgen (donderdag) even de parkieten bij ons op te halen en die in Gouda op te hangen. Je moet dit laatste wel op een diervriendelijke manier uitleggen: de kooi wordt dan opgehangen aan een haak in het plafond. Dit aanbod hebben wij vrouwmoedig afgeslagen, want Oma wil jullie toch persoonlijk begroeten na zo'n lange afwezigheid.