Noord-West Amerika / West Canada / Alaska

Dag 106/107: Oef, de bagage zit in het vliegtuig

Gelukkig geen problemen bij het inchecken van onze zware tassen (behalve het tillen dan). We waren vroeg met het inchecken, zodat we alle tijd zouden hebben om de bagage eventueel anders over de tassen te verdelen. Omdat dat allemaal niet nodig was konden we nog even naar het Beringia museum naast het vliegveld. Hier wordt alles verteld over het verdronken land Beringia dat tijdens de ijstijd Siberië en Alaska verbond en over de dieren die er toen leefden, zoals de Mammoet

Bij de douane moest de teken- en knutseltas van Linde en Floor opengemaakt worden. Er waren gevaarlijke voorwerpen gezien op de scanner. De twee knutselschaartjes hadden we nietsvermoedend laten zitten. Die van Linde mocht niet mee, te scherpe punt. Als dat het enige is dat niet mee mag, hoor je ons niet klagen. Want in de ingecheckte bagage zitten ook nog wat dubieuze souvenirs.

Met een goed gevoel zijn we het vliegtuig naar Calgary ingestapt. Ruim 2 uur vlogen we over een deel van de route die we eerder over de weg hebben afgelegd, maar door de bewolking konden we er niets van zien. Na de landing moesten we direct door naar onze aansluitende vlucht naar Frankfurt. Dat scheelde weer doelloos rondhangen.

Tijdens deze vlucht ging de tijd wel heel erg snel. De klok ging zomaar 8 uur vooruit (dat andere uur hadden we op de vlucht naar Calgary al ingehaald) en hadden we een nachtje van zo'n 3 uur.

In Frankfurt moesten we nog overstappen op onze vlucht naar Schiphol. Onze Oosterburen maakten daar ook gelijk een toeristische aangelegenheid van, want je mag te voet een paar kilomers afleggen om uiteindelijk bij de juiste gate te komen.

Om 14.00 uur zijn we geland op Schiphol. De vluchten zijn allemaal soepel verlopen, behalve dan dat we op de laatste vlucht nogal eens door elkaar geschud werden door de turbulentie. Totaal was het zo'n 13 uur vliegen.

We voelen ons wat moe, want we hebben een ultra korte nacht achter de rug en voor ons gevoel landden we laat in de avond. Daar zullen we de komende dagen nog wel wat last van hebben.

Op Schiphol werden we warm onthaald door de familie Verschuur. Een welkome bijkomstigheid was dat we daardoor ook snel met alle bagage weer thuis waren. Na zo'n lange reis is dat toch wel erg fijn.

Zo, en nu zit het er dan echt op. Onze parkieten werden 's middags door opa en oma Raijmakers weer thuis gebracht en begint ons normale leventje weer.

Als jullie foto's willen komen kijken moet je nog even geduld hebben, want het zal even tijd kosten om ca. 20.000 foto's uit te zoeken. Streven is om 95% hiervan weg te gooien en dat doet wel eens pijn (bij Marijn).

Mart (+fam) van der Weijden

Welkom thuis. Tot op school!
Mart

Jan, Riet, Marielle.

Hallo Marijn, Inge, Linde en Floor Wat fijn dat jullie weer thuis zijn. maar wel een klein beetje moe he! Rust maar even lekker uit . Linde en Floor hebben nog een week vacantie We vonden het heel leuk dat we alles konden zien en lezen. Hartelijke Groeten Jan, Riet, Marielle